Ouderwetse pruimen en hippe Tutti Frutti

    Pruimen ouderwets lekker en nog steeds super gezond.
    Pruimen bevatten veel vitaminen en mineralen en gedroogd zit er zelfs nog meer pit in.
    Behalve dat ze goed  zijn voor een gezonde darmwerking bieden ze bescherming tegen kanker.
    Volgens onderzoek zorgt pruimensap zelfs voor een betere ontwikkeling van het denken.

    Meer weten over verse pruimen, pruimenbomen of een pruimen chutney?
    Bekijk dan onderstaand filmpje.

    Hippe Tutti Frutti

    Nou ja, zo hip ook weer niet maar het swingt wel de pan uit!

    Wie kent dit gemengde fruit niet als koud of warm bijgerecht.
    Ouderwets? Dat wel, maar wel een toppertje wat betreft voedingsstoffen.
    Gedroogde pruimen zorgen bovendien voor gezonde botten, wil je hier meer over weten?
    Kijk dan op de website van Rineke Dijkinga.
    Vergelijk de vitaminen en mineralen maar eens met verse pruimen en je zult verstelt staan.
    Gedroogd fruit is een goede aanvulling van bouwstoffen!

    De nieuwste trend; havermout met pruimen!
    Zo ziet een gezond ontbijt er in 2016 uit.

    Al eens geprobeerd om zelf fruit te drogen?
    Je kunt het hele jaar volop gedroogd fruit kopen maar als je slim bent droog je het zelf.
    In de oven of met een voedseldroger maak je heel eenvoudig je gedroogde fruit zelf.
    Dan weet je zeker dat het geen sulfiet, suiker of andere stoffen bevat.
    Op de website van Diana’s mooie moestuin vertelt ze van alles over de aanschaf van een dehydrator.
    Als je eenmaal de smaak te pakken hebt, dan heb je zo een voorraad gezond snoepgoed.
    Gedroogd fruit is gezond maar ook hier geldt; overdaad schaadt.
    Pruimen pluk je “zelf” van juli tot september!

    Voor iedereen een gezond tussendoortje!

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *